Scent Marketing čiže voňavý aroma marketing je pomerne mocným novodobým nástrojom, ako sa klientom vpísať do pamäte a ovplyvniť to, ako sa práve cítia. Prvý dojem máte šancu urobiť len raz. Každý zákazník dá na prvý dojem.
Je dokázané, že si človek určitú udalosť či vec zapamätá 100x viac pomocou čuchu, než pomocou zraku, sluchu, hmatu či chuti. Zážitky z prvých sekúnd totiž ovplyvňujú vnímanie značky a správanie zákazníkov aj v budúcnosti. Vďaka laboratórnym štúdiám a presné štatistike možno priradiť k danej cieľovej skupine vhodnú vôňu a techniku prevoňania priestoru. A ovplyvniť jej nákupné správanie. Vôňa majú na naše emócie veľký vplyv, preto si nimi kdekoľvek môžeme celkom ľahko navodiť presne takú atmosféru, akú potrebujeme.
Ako vyzerá využitie aroma marketingu v praxi?
Medzi to najbežnejšie patrí prevoňanie veľkých hotelových reťazcov alebo lietadiel aeroliniek, ktoré často volia jednotnú brand vôňu napr. jazmínu, zeleného čaju či eukalyptu, pre navodenie pohodovej a upokojujúce atmosféry. Aromatizovaný priestor sa tak stáva útočiskom pred okolitým rušným svetom.
Samozrejmosťou sú tiež vône so schopnosťou podčiarknuť predmet podnikania napr. vôňa žuvačiek umiestnená v hračkárstve či vôna čerstvo upraženej kávy umiestnené na benzínových pumpách, aby zdržala okoloidúcich zákazníkov.
Skvelou ukážkou je tiež kampaň Dunkin Donuts, ktorá vďaka rozprašovaniu vône kávy v kórejskej MHD zvýšila svoje tržby o 29%.
Lekári a zubári často využívajú krémovú vôňu detského púdru, ktorá ľuďom vracia spomienky z detských rokov a tiež pomáhajú zdolávať dlhoročný mýtus, že u lekára je cítiť väčšinou zápach z dezinfekcie.
Existuje nespočetne veľa spôsobov využitia vône, ale najdôležitejšie je vybrať si kvalitné aroma oleje a profesionálne prístroje, ktoré budú Vami zvolenú vôňu šíriť automaticky a maximálne efektívne.